image

Documenten beheren en delen met Microsoft 365

SharePoint, OneDrive, Teams… Je weet niet altijd precies waar je documenten staan of hoe ze beheerd worden, afhankelijk van de plaats waar je ze opgeslagen hebt. 

Deze opleiding laat je stilstaan bij je eigen manier om bestanden te klasseren en leert je hoe je je documentenbeheer kunt optimaliseren. 

Pluspunten

De opleiding is praktijkgericht en focust op uitwisseling. Iedereen zal de aanbevelingen direct op zijn eigen laptop kunnen toepassen.

Voor wie ?

Voor alle federale ambtenaren die met Microsoft 365 werken en die hun documenten beter willen beheren en delen.

Voorkennis

Regelmatig gebruik maken van kantoorsoftware (Windows,Word, Outlook, enz.).

Bereid je voor

Enkele dagen voor je opleiding ontvang je een link naar een vragenlijst. 

Vul die in, zo krijgt je opleider een beter zicht op je behoeften en verwachtingen.

Op het programma

Wat hebben Microsoft OneDrive en SharePoint met elkaar gemeen en wat zijn de verschillen? 

Inleiding tot OneDrive  

  • Beheer van de instellingen  
  • Structuur van OneDrive  
  • Een document aanmaken en opslaan in OneDrive  
  • Een OneDrive-bestand openen vanuit een Office-kantoortoepassing  
  • Documentenbeheer en werken met gedeelde documenten  

Inleiding tot SharePoint  

  • Terminologie: SharePoint-site, lijsten, documentbibliotheken, WebPart-componenten  
  • Het SharePoint-scherm  
  • Een document aanmaken en opslaan in SharePoint  
  • Navigeren met SharePoint  
  • Documentenbeheer en werken met gedeelde documenten  

Goede praktijken, tips en tricks  
Verder studiemateriaal: videotutorials, handleidingen, webinars, helpdesk